Ziołowa kąpiel dla stóp

źródło: www.style.fm
Ostatnio dopadł mnie "ciężki okres patrykowy" i stopy cierpią niewymownie katowane zbyt dużą ilością tańca. Jeśli mam mało czasu, a stopy nie są poranione, wsypuję po prostu nieco soli do gorącej wody (lubię naprawdę gorąco). W takiej kąpieli relaksują się po kilkunastu minutach. Można także nieco bardziej urozmaicić rytuał przygotowując napary i wywary ziołowe, które pomogą przy specyficznych potrzebach stóp. Niektóre składniki będą do dostania właśnie teraz np. pączki sosny.


Kąpiel odświeżająca

1 łyżka pączków lub igliwia sosny
1 łyżka macierzanki
1 łyżka lawendy
1 łyżka szałwii
1 łyżka kory dębowej

Prawie zagotować pod przykryciem 1 łyżkę mieszanki na 1 szklankę wody, utrzymywać temperaturę przez 30 minut. Parzyć pod przykryciem pół godziny., przelać do miski. Kąpiel odświeża, zwalcza nadmierne pocenie się stóp i grzybicę.

Kąpiel zmiękczająca

1 łyżka siemienia lnianego
1 łyżka nasion kozieradki
1 łyżka mięty

Nasiona zmielić, parzyć pod przykryciem pół godziny w 1/2 litrze wody, odcedzić przelewając jeszcze dodatkowo wodą na sitku (siemię lniane wydziela sporo żelu).  Można ją powtarzać codziennie - pomoże przy nadmiernie suchej i zrogowaciałej skórze (chociaż oczywiście na początku nie zastąpi pumeksu ).

Komentarze

  1. To coś dla mnie ^^ Moje stopy ostatnio też wołają o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na suche pięty pomoże tez maść nagietkowa, wrzuciłam dzisiaj przepis.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty